FORUM PRZENIESIONE NA http://forum.spanishinquisition.pl/

FORUM PRZENIESIONE NA http://forum.spanishinquisition.pl/

Ogłoszenie

FORUM PRZENIESIONE NA http://forum.spanishinquisition.pl

#1 2007-11-22 02:18:48

-][SI][-Marix271.

Familiares Jego Świątobliwości

7281662
Call me!
Skąd: Łódź/Piotrków
Zarejestrowany: 2007-11-21
Posty: 45
Punktów :   

TWL Rules

Tu systematycznie będę wklejał przetłumaczone zasady TWL .

Offline

 

#2 2007-11-23 10:51:29

-][SI][-Marix271.

Familiares Jego Świątobliwości

7281662
Call me!
Skąd: Łódź/Piotrków
Zarejestrowany: 2007-11-21
Posty: 45
Punktów :   

Re: TWL Rules

ak pomyślałem, że skoro gramy w TWLu to zapodam podstawowe zasady.

Ogólne założenia:
- TWL ladder to system drabinki. Awans w tabeli osiąga się poprzez atakowanie klanu powyżej (z ograniczeniami) i po wygranym meczu, zajmowaniu jego pozycji.
- Dwa podstawowe pojęcia - klan atakujący (czyli wyzywający) i klan broniący (czyli wyzywany)
- Jezeli mecz wygrywa klan atakujący to zajmuje pozycję klanu broniącego. Jeżeli natomiast mecz wygra klan broniący to pozycje w tabeli pozostają bez zmian (czyli warto atakować/wyzywać - choć to też ma swoje małe minusy).
- Klan broniący musi przyjąć wyzwanie (48h). Jezeli nie przyjmie to przegrywa.
- Gramy 12 rund na losowo dobranej przez system mapie. Jeżeli mecz kończy się remisem to ustawia się dogrywkę (do pierwszej wygranej rundy na Urban Assault lub Dockside - też losowo - lub dowolnie ustalone przez klany).

Ruchy na drabince:
- Można wyzywać każdy klan znajdujący sie wyżej na drabince z ograniczeniem do 50% swojej pozycji lub do 10 pozycji wyżej (np.klan z poz.200 może wyzwać klany do pozycji 100, poz.48 do poz.24, poz.15 do poz.5).
- Klan broniący wybiera dzień i godzinę meczu, serwer i stronę (ass/def).
- Nieaktywność, 3 no-shows na meczach w terminie 45 dni = wypad z TWL.
- Trzeba zagrać co najmniej 1 mecz na 3 tygodnie. Można aktywować wakacje - 7 dni raz na 13 tygodni.
- Gramy w mode tournament przez CDC. Można zmieniać graczy w trakcie meczu.

Plusy atakowania - jeżeli wygrywasz to awansujesze - jezeli przegrywasz nie spadasz.

Plusy bronienia - wybierasz termin meczu, serwer i stronę (minusy bronienia - jak przegrasz to spadasz jak wygrasz to utrzymujesz pozycję).

No to chyba tyle. Hooah.
by Mapet

Offline

 

#3 2007-11-24 15:32:05

-][SI][-Marix271.

Familiares Jego Świątobliwości

7281662
Call me!
Skąd: Łódź/Piotrków
Zarejestrowany: 2007-11-21
Posty: 45
Punktów :   

Re: TWL Rules

http://www.teamwarfare.com/rules.asp?se … +Ladders#2

General Ladder Information

- przez godzinę po wygranym meczu nikt nie może nas wyzwać;
- możemy wyzwać team o 10 pozycji w górę lub do 50% naszego aktualnego rankingu (np. 100 do 50, 70 do 35, 15 do 5);
- każda drużyna ma 48 godzin na przyjęcie wyzwania; po tym czasie system automatycznie generuje info adminowi a on podejmuje decyzję czy dać walkowera czy przedłużyć czas na przyjęcie wyzwania;
- serwer wybiera drużyna broniąca się i musi tego dokonać 24 godziny przed meczem, ale! drużyna atakująca także powinna podać adres swojego serwera; jeśli bowiem broniący się team nie wybierze serwera w określonym czasie, wówczas atakujący mogą to zrobić (broniący się po upływie 24h do meczu tracą prawo wyboru);
- stronę gry wybierają broniący się i mają na to 24h; jeśli tego nie zrobią system przydziela ustawienia domyślne (broniący się=obrona, atakujący=atak);
- drużyna, która w okresie 45 dniu 3 zaraportuje przegraną z powodu nie
stawienia się na mecz zostanie auttomatycznie usunięta z laddera!
- każda drużyna musi zagrać lub usiłować zagrać przynajmniej 1 mecz w ciągu 3 tygodni, jeśli nie - out!
- obie drużyny muszą się zgodzić na zmianę daty meczu; różnica między
datami to max 10 dni; po zmianie daty należy wysłać powiadomienie o tym adminowi; drużyny mogą zmienić datę za porozumieniem stron bez zgody admina tylko 1 raz;
- jeśli obie daty wybrane przez broniących się kolidują z zatwierdzonymi
datami innych meczy atakujących, broniący muszą! się zgodzić na zmianę daty;
- drużyny mogą wziąć maksymalnie 7 dni "odpoczynku" w ciągu 3 miesięcy (13 tygodni);
- pierwsza 5 drużyn (już nie długo Smile ) "wolnego" brać nie może Razz ; mogą
natomiast zwrócić się z taką prośbą do admina, w którego gestii leży czy ją uznać czy nie;
- jeśli tylko oba teamy się na to zgodzą drużyny mogą grać na jakiej chcą
mapie, w wybranym czasie, z ustaloną ilością graczy, a nawet mogą grać w szachy byleby tylko zaraportowały zgodnie z regułami twl-a; LOL Shocked
- nagrywanie demo z meczu jest opcjonalne i może być użyte jako dowód w kwestiach spornych;
- screenshots - nieobowiązkowe, ale ze wskazaniem na TAK w następujących sytuacjach:
(i) F1 i CDC lista graczy, jeśli chcemy zaraportować nie stawienie się przeciwnika na mecz;
(ii) F1 z wynikiem z każdej zagranej rundy;
(iii) Global Chat z jakąkolwiek dyskusją na jaki bądź temat oczywiście
związany z meczem i mający wpływ na jego wynik;
(iv) Global Chat jeśli przeciwnik nie dochowuje zasad sportowego współzawodnictwa;

Ladder Specific Rules

4v4 Objective Ladder

- minimalna liczba graczy w meczu to 3; jeśli nie mamy 3 graczy, a przeciwnik się nie zgodzi na zmianę terminu należy zaraportować walkowera;
- w jakich sytuacjach jest wygrana, a w jakich remis - wiadomo; drużyna z vipem to defense Exclamation ; na mapach z 3 obiektami do wygrania rundy wystarczy zdobyć 2 obiekty; w meczach na mapach: MOUT McKenna i SF Sandstorm gracze MUSZĄ nagrywać dema - jest to jedyna możliwość otwarcia dispute match w razie kontrowersji co do wyniku Exclamation
- jeśli ostatni z żyjących graczy wykrwawi się zanim serwer zgłosi koniec rundy, runda ta uznawana jest za remisową;
- jeśli gracz zrobi ostatni obiekt, a następnie zginie jego drużyna i tak wygrywa tę rundę;
- jeśli ostatni gracz Assault team ginie, ale ostatni obiekt zostanie ukończony zanim serwer zaraportuje koniec rundy, assault team i tak wygrywa tę rundę (np. WO lub CSAR atakujący rzuca nada, ginie, a obiekt wybucha zanim serwer zakończy rundę);
- zabicie więźnia na HQ Raid oznacza przegraną dla drużyny za to odpowiedzialnej; podobnie zflashowanie lub zabicie pilota na SF CSAR Exclamation

Border - 8 min
Bridge Crossing - 7
Bridge SE - 10
Collapsed Tunnel - 5
Dusk - 7
HQ Raid - 7
Insurgent Camp - 7
JRTC Farm - 7
Mountain Ambush - 7 Escort = Defense for Side Choice
Mountain Pass - 10
Mountain Pass SE - 10
MOUT McKenna - 7 Loyalty = Defense for Side Choice
Pipeline - 7
Radio Tower - 10
River Basin - 10
SF Arctic - 7
SF Blizzard - 7
SF Courtyard - 7
SF CSAR - 7
SF Dockside - 7 East = Defense for Side Choice
SF Extraction - 7 Alpha = Defense for Side Choice
SF Oasis - 7
SF PCR - 7 North = Defense for Side Choice
SF Pipeline - 7 All Players must be SF Qualified
SF Sandstorm - 7 East = Defense for Side Choice
SF Village - 10
SF Water Treatment - 7
Steamroller - 10 Alpha = Defense for Side Choice
Swamp Raid - 7
Urban Assault - 7 East = Defense for Side Choice
Weapons Cache - 7
Weapons Cache SE - 8
Woodland Outpost - 7

- Overtime:
Randomly Generated Maps: SF Dockside, Urban Assault
Map Times: Same as specified for the Ladder.
Map Format: Same as specified for the Ladder.

6v6 Objective Ladder

- minimalna liczba graczy w meczu to 4; jeśli nie mamy 4 graczy, a przeciwnik się nie zgodzi na zmianę terminu należy zaraportować walkowera;

Border - 8 min
Bridge Crossing - 7
Bridge SE - 10
Collapsed Tunnel - 5
Dusk - 7
HQ Raid - 7
Insurgent Camp - 7
JRTC Farm - 7
Mountain Ambush - 7 Escort = Defense for Side Choice
Mountain Pass - 10
Mountain Pass SE - 10
MOUT McKenna - 7 Loyalty = Defense for Side Choice
Pipeline - 7
Radio Tower - 10
River Basin - 10
SF Arctic - 7
SF Blizzard - 7
SF Courtyard - 7
SF CSAR - 7
SF Dockside - 7 East = Defense for Side Choice
SF Extraction - 7 Alpha = Defense for Side Choice
SF Hospital - 7 Escort = Defense for Side Choice ***
SF Oasis - 7
SF PCR - 7 North = Defense for Side Choice
SF Pipeline - 7 All Players must be SF Qualified
SF Sandstorm - 7 East = Defense for Side Choice
SF Taiga - 7 ***
SF Village - 10
SF Water Treatment - 7
Steamroller - 10 Alpha = Defense for Side Choice
Swamp Raid - 7
Urban Assault - 7 East = Defense for Side Choice
Weapons Cache - 7
Weapons Cache SE - 8
Woodland Outpost - 7

*** brak tych map w 4vs4

- Overtime:
Randomly Generated Maps: SF Dockside, Urban Assault
Map Times: Same as specified for the Ladder.
Map Format: Same as specified for the Ladder.

Player Guidelines

- można posiadać tylko jedno aktywne konto w twl-u, inaczej ban;
- można grać tylko w 1 drużynie w danej grupie;
- nowo dodany gracz nie może wziąć udziału w meczu już zaakceptowanym przez broniącą się drużynę zanim tenże dołączył do twl-a;
- graczom nie wolno przeklinać, czynić uwag o charakterze rasistowskim lub seksualnym, drwić, nie okazywać szacunku i spamować "chat" komentarzami niezwiązanymi z meczem;

Team Management

- wymaga się by zgłosić przegraną lub match dispute w ciągu godziny od zakończenia meczu;
- za oszukiwanie lub granie w różnych teamach chociaż jednego z graczy w drużynie założyciel teamu może zostać zbanowany Exclamation

Server Requirements

- serewer musi działać w zalecanej przez TWL wersji gry;
- musi działać również najnowsza wersja Punkbustera;
http://www.evenbalance.com/
- odpowiednia liczba slotów (liczba zawodników + 2 sloty dla adminów);
- musi móc działać w trybie tournamentu;
- upload serwera to minimum 512kbps; drużyny mogą się zgodzić na niższy standard, ale tym samym odbierają sobie prawo skargi w sprawie pingu i lagów (Teams can agree to a slower connection speed via match comms but in doing so they wave their right to dispute on grounds of high pings or lag);
- admin serwera musi być dostępny przed i podczas meczu w razie złych ustawień lub zawieszenia się serwera;
- serwer musi być zlokalizowany w Europie; drużyny mogą zgodzić się by grać na serwerze pozaeuropejskim, ale tym samym odbierają sobie prawo... (patrz wyżej); Użycie takiego serwera bez porozumienia z drugą stroną skutkuje walkowerem; dalsze takie próby - kary;
- drużyny dzierżawiące serwer zapisujący logi muszą je przechowywać przez minimum 72 h;

Server Settings

Configuration Tab:

* Make Server Private: On
* Game Password: Your Choice (must be posted in match comms)
* Minimum Player Honor Level: 1
* Maximum Player Honor Level: 100
* Maximum Players: As high as your server allows
* Maximum Admins: 2
* Auto-Balance Options: Never Auto Balance Teams
* Game Play Mode: Force Live Fire Weapons

Rules Tab:
* Enable Multiplayer cheats: Off
* Show Death Messages: On****
* Rounds Per Match: 12
* Round Time Limit: Ladder Dependent
* Spectator Rules: Players only first person view
* Scoreboard Display Rules: Scoreboard always available****
* Disable Player Shadows=Checked
* Friendly Fire Roe Limit: 150
* Kick Player for Early Roe: Off
* Roe Violations Options: Ignore Violations****
* Idle Player Kick Minutes: Disabled
* Idle Player Kick Rounds: 20
* HUD Options for Enhanced Difficulty: All Unchecked****

****Special settings exist for the SF Ladders.

Tournament Tab:
* Match Name: TeamWarfare Match
* League Name: TWL
* Tournament Name: Ladder Name
* Home “Team”: Defending team
* Away “Team”: Attacking team
* Require Team Passwords: On
* “Home” Team Password: Team Choice (post in Match Comms if this is for opposing team)
* “Away” Team Password: Team Choice (post in Match Comms if this is for opposing team)
* Requested Pause length: 180 seconds
* Swap Sides Every: 6 rounds
* Swap Delay: 180
* Mission Planning time: Same as Live round time
* Captain Request Delay: 30 Seconds
* Delay Between Rounds: 15 seconds
* Tie Breaking Rules: Allow Ties
* Use Endex Rule: Off
* Open All Weapons Slots: Off
* Allow Team Captains: On
* Random Side Starts: Off

- na serwerze musi działać PB, ale bez żadnych dodatkowych opcji poza PB screenshots;
- CVAR checks/3rd Party Anti-Cheat Organization ban lists nie mogą być uaktywnione;
- jeśli zawodnik z drużyny, do której serwer nie należy zostanie wyrzucony (kick out) przez jakieś dodatkowe opcje PB jego drużyna automatycznie wygrywa rundę, a on może ponownie wejść na serwer;
- nie wolno używać żadnych dodatkowych programów, ani też skryptów spamujących konsolę wiadomościami;

Match Details

Setup (Mission Planning) Round

- Mission Planning musi zacząć się nie później niż 10 minut po wyznaczonym terminie meczu; pod warunkiem, że na serwerze jest co najmniej 1 gracz po każdej ze stron;
- jeśli żaden zawodnik z jednej z dróżyn nie stawi się na serwerze w owym 10 minutowym terminie, drużyna przeciwna robi screenshota z F1 i listą graczy na CDC, następnie wnioskuje "no-show";
- w czasie setupu sprawdzamy:
(i) czy wszyscy zawodnicy są na liście graczy i czy mogą brać udział w meczu;
(ii) czy wszyscy są na CDC (alt+PageUp i alt+PageDown);
(iii) liczbę rund i ustawienia HUD-a;
(iv) kapitanowie muszą upewnić się, że Rounds Before Swap jest ustawione na 6 rund, i że cienie zostały wyłączone Exclamation ;
(v) jeśli serwer mocno laguje (extremely laggy for multiple players on a team): konsola/stat net i robimy screenshot; następnie omawiamy problem z przeciwnikiem;
jeśli nie sprawdzimy tego, co wyżej zostało wyszczególnione, z momentem rozpoczęcia granej rundy (live round) tracimy prawo do dyskusji na ten temat;
- podczas Mission Planning drużyny mogą strzelać i rzucać granaty wyłącznie Exclamation na ich spawnie; sugeruje się by (is encourage) drużyna przeciwna pozostawała poza tym obszarem;
- kapitanowie muszą dać "ready" w Tournament Panel nie później niż 5 sekund po zakończeniu Planning Round;
- zrobienie obiektu w czasie Mission Planning grozi utratą rundy (to w ogóle możliwe Question );

Live Rounds

- podczas pierwszej rundy należy sprawdzić:
(i) czas rundy
(ii) obserwator (spectator) tylko w 1 osobie
(iii) inf o zginięciach włączone (wyłączone tylko w SF Ladder)
- w razie błędnych ustawień należy i można je zgłosić tylko w 1 rudzie; jeśli zauważymy to później = bryndza na własne życzenie;
- po 6 rundach, przed Mission Planning drużyny mają prawo do 3 minutowej przerwy;
- w razie remisu jest dogrywka na wylosowanej przez system mapie (urban lub doki), chyba że teamy zgodzą się na zmianę mapy;
- stronę w dogrywce wybiera drużyna broniąca się;
- po 12 rundach drużyny mają prawo do 5 minutowej przerwy, niemniej jednak między końcem 12 runowego pojedynku, a początkiem Mission Planning w dogrywce nie powinno minąć więcej niż 10 minut;

Match Play Potential Issues

- jeśli na czas meczu oba serwery w CDC są niedostępne obowiązuje następująca procedura:
(i) mecz rozgrywany bez CDC (oba teamy muszą się na to zgodzić Exclamation )
(ii) Kill the match (oba teamy muszą się na to zgodzić Exclamation )
jeśli nie ma zgody na powyższe, wówczas:
(iii) zmiana terminu meczu
- jeśli nie działa autoryzacja lub PB "kopie" większą liczbę graczy - mecz jest przekładany;
- w razie zawieszenia się serwera runda jest dogrywana w pełnym czasie z pełną liczbą zawodników (ci, którzy zginęli popełniają samobójstwo początkiem rundy - jak przystało na wojowników Razz );
- rozgrywana runda nie może być przerwana jeśli nie zgodzą się na to oba zespoły; są 3 wyjątki od tej reguły:
(i) & (ii) jeśli któryś z graczy nie "rodzi się" (nie zostaje zespawnowany - sic!) lub ma Critical Error, a gracze poinformują o tym drugą drużynę w ciągu pierwszych 20 sekund rundy, druga strona musi dać "discard; jeśli tego nie zrobi przegrywa mecz; strona, która w takiej sytuacji prosiła o przerwanie meczu musi zrobić stosowne screenshoty i poinformować drugą drużynę, że opuszcza mecz celem zgłoszenia dyskusji w tej sprawie; gdyby jednak mimo braku discarda postanowili dograć mecz odbierają sobie prawo do zgłoszenia "match dispute";
(iii) dotyczy braku obiektów na mapach, gdzie się one zmieniają (no objective spawning on maps with a moveable objective) - procedura jak wyżej;

Match Results Reporting

- drużyna wygrywająca w Match Comms zapisuje końcowy wynik meczu;
- przegrywający zobowiązany jest zaraportować przegraną w ciągu 1 godziny od zakończenia meczu lub złożyć Match Dispute - w przeciwnym razie grożą kary (patrz: Penalties for Rules Infractions)

Match Dispute Filing

Dispute Type Choices

Bug Exploit
- najpierw przeczytaj rozdział Cheating;
- należy wyszczególnić który przeciwnik i jakiego buga użył, a także określić czas (np. w której rundzie); by tego dowieść - konieczne demo;

Cheating
- najpierw przeczytaj rozdział Cheating Exclamation ;
- należy określić czas, rodzaj zdarzenia (np. w 3 rundzie gracz X zabił gracza Y jednym burstem przez smoke'a); demo Exclamation

Invalid Server
- nie można składać zażalenia z tego powodu po zakończonym meczu;
- patrz: Server Requirements i Server Settings

No Show
- upewniamy się co do daty i godziny;
- sprawdzamy match comms;
- screenshoty

Smurfing
- patrz: Smurfing;

Unsportsmanlike Conduct (niesportowe zachowanie)
- naruszenie poniższego regulaminu podczas meczu lub w match comms "graczom nie wolno przeklinać, czynić uwag o charakterze rasistowskim lub seksualnym, drwić, nie okazywać szacunku";
- wymagany screenshot;

Dispute Filing Procedures

- podajemy rodzaj i stosowne dla niego informacje - patrz wyżej;
- należy poinformować przeciwną drużynę o zakwestionowaniu meczu i podać przyczynę (np. złożyliśmy "no show" bo was nie ma, ale pownie i tak tego nie przeczytacie, ponieważ was nie ma Razz )
- należy mieć dowody Exclamation - screeanshoty i dema;

Additional Dispute Processing Information

- za wyjątkiem przypadków wyszczególnionych w Match Details nakazujących natychmiastowe opuszczenie serwera należy starać się dograć mecz;
- wszelka komunikacja z adminem (za wyjątkiem przesyłania dowodów) powinna odbywać się za pośrednictwem Match Comms;
- wypełniając "cheating/sportsmanship" nie wolno odpowiadać na jakiekolwiek komentarze drużyny przeciwnej - zajmie się tym admin;
- po złożeniu protestu obie drużyny mają 24h na przygotowanie dowodów; w tym czasie drużyna będąca adresatem zażalenia może złożyć kontrprotest;
- apelacja do głównego admina musi zostać złożona w ciągu 48h od zakończenia dispute match;

Substitutes/Dropped Players

Penalties for Rules Infractions

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
GotLink.plKolektury lotto Hydrominum