http://www.teamwarfare.com/rules.asp?se … +Ladders#2
General Ladder Information
- przez godzinę po wygranym meczu nikt nie może nas wyzwać; - możemy wyzwać team o 10 pozycji w górę lub do 50% naszego aktualnego rankingu (np. 100 do 50, 70 do 35, 15 do 5); - każda drużyna ma 48 godzin na przyjęcie wyzwania; po tym czasie system automatycznie generuje info adminowi a on podejmuje decyzję czy dać walkowera czy przedłużyć czas na przyjęcie wyzwania; - serwer wybiera drużyna broniąca się i musi tego dokonać 24 godziny przed meczem, ale! drużyna atakująca także powinna podać adres swojego serwera; jeśli bowiem broniący się team nie wybierze serwera w określonym czasie, wówczas atakujący mogą to zrobić (broniący się po upływie 24h do meczu tracą prawo wyboru); - stronę gry wybierają broniący się i mają na to 24h; jeśli tego nie zrobią system przydziela ustawienia domyślne (broniący się=obrona, atakujący=atak); - drużyna, która w okresie 45 dniu 3 zaraportuje przegraną z powodu nie stawienia się na mecz zostanie auttomatycznie usunięta z laddera! - każda drużyna musi zagrać lub usiłować zagrać przynajmniej 1 mecz w ciągu 3 tygodni, jeśli nie - out! - obie drużyny muszą się zgodzić na zmianę daty meczu; różnica między datami to max 10 dni; po zmianie daty należy wysłać powiadomienie o tym adminowi; drużyny mogą zmienić datę za porozumieniem stron bez zgody admina tylko 1 raz; - jeśli obie daty wybrane przez broniących się kolidują z zatwierdzonymi datami innych meczy atakujących, broniący muszą! się zgodzić na zmianę daty; - drużyny mogą wziąć maksymalnie 7 dni "odpoczynku" w ciągu 3 miesięcy (13 tygodni); - pierwsza 5 drużyn (już nie długo Smile ) "wolnego" brać nie może Razz ; mogą natomiast zwrócić się z taką prośbą do admina, w którego gestii leży czy ją uznać czy nie; - jeśli tylko oba teamy się na to zgodzą drużyny mogą grać na jakiej chcą mapie, w wybranym czasie, z ustaloną ilością graczy, a nawet mogą grać w szachy byleby tylko zaraportowały zgodnie z regułami twl-a; LOL Shocked - nagrywanie demo z meczu jest opcjonalne i może być użyte jako dowód w kwestiach spornych; - screenshots - nieobowiązkowe, ale ze wskazaniem na TAK w następujących sytuacjach: (i) F1 i CDC lista graczy, jeśli chcemy zaraportować nie stawienie się przeciwnika na mecz; (ii) F1 z wynikiem z każdej zagranej rundy; (iii) Global Chat z jakąkolwiek dyskusją na jaki bądź temat oczywiście związany z meczem i mający wpływ na jego wynik; (iv) Global Chat jeśli przeciwnik nie dochowuje zasad sportowego współzawodnictwa;
Ladder Specific Rules
4v4 Objective Ladder
- minimalna liczba graczy w meczu to 3; jeśli nie mamy 3 graczy, a przeciwnik się nie zgodzi na zmianę terminu należy zaraportować walkowera; - w jakich sytuacjach jest wygrana, a w jakich remis - wiadomo; drużyna z vipem to defense Exclamation ; na mapach z 3 obiektami do wygrania rundy wystarczy zdobyć 2 obiekty; w meczach na mapach: MOUT McKenna i SF Sandstorm gracze MUSZĄ nagrywać dema - jest to jedyna możliwość otwarcia dispute match w razie kontrowersji co do wyniku Exclamation - jeśli ostatni z żyjących graczy wykrwawi się zanim serwer zgłosi koniec rundy, runda ta uznawana jest za remisową; - jeśli gracz zrobi ostatni obiekt, a następnie zginie jego drużyna i tak wygrywa tę rundę; - jeśli ostatni gracz Assault team ginie, ale ostatni obiekt zostanie ukończony zanim serwer zaraportuje koniec rundy, assault team i tak wygrywa tę rundę (np. WO lub CSAR atakujący rzuca nada, ginie, a obiekt wybucha zanim serwer zakończy rundę); - zabicie więźnia na HQ Raid oznacza przegraną dla drużyny za to odpowiedzialnej; podobnie zflashowanie lub zabicie pilota na SF CSAR Exclamation
Border - 8 min Bridge Crossing - 7 Bridge SE - 10 Collapsed Tunnel - 5 Dusk - 7 HQ Raid - 7 Insurgent Camp - 7 JRTC Farm - 7 Mountain Ambush - 7 Escort = Defense for Side Choice Mountain Pass - 10 Mountain Pass SE - 10 MOUT McKenna - 7 Loyalty = Defense for Side Choice Pipeline - 7 Radio Tower - 10 River Basin - 10 SF Arctic - 7 SF Blizzard - 7 SF Courtyard - 7 SF CSAR - 7 SF Dockside - 7 East = Defense for Side Choice SF Extraction - 7 Alpha = Defense for Side Choice SF Oasis - 7 SF PCR - 7 North = Defense for Side Choice SF Pipeline - 7 All Players must be SF Qualified SF Sandstorm - 7 East = Defense for Side Choice SF Village - 10 SF Water Treatment - 7 Steamroller - 10 Alpha = Defense for Side Choice Swamp Raid - 7 Urban Assault - 7 East = Defense for Side Choice Weapons Cache - 7 Weapons Cache SE - 8 Woodland Outpost - 7
- Overtime: Randomly Generated Maps: SF Dockside, Urban Assault Map Times: Same as specified for the Ladder. Map Format: Same as specified for the Ladder.
6v6 Objective Ladder
- minimalna liczba graczy w meczu to 4; jeśli nie mamy 4 graczy, a przeciwnik się nie zgodzi na zmianę terminu należy zaraportować walkowera;
Border - 8 min Bridge Crossing - 7 Bridge SE - 10 Collapsed Tunnel - 5 Dusk - 7 HQ Raid - 7 Insurgent Camp - 7 JRTC Farm - 7 Mountain Ambush - 7 Escort = Defense for Side Choice Mountain Pass - 10 Mountain Pass SE - 10 MOUT McKenna - 7 Loyalty = Defense for Side Choice Pipeline - 7 Radio Tower - 10 River Basin - 10 SF Arctic - 7 SF Blizzard - 7 SF Courtyard - 7 SF CSAR - 7 SF Dockside - 7 East = Defense for Side Choice SF Extraction - 7 Alpha = Defense for Side Choice SF Hospital - 7 Escort = Defense for Side Choice *** SF Oasis - 7 SF PCR - 7 North = Defense for Side Choice SF Pipeline - 7 All Players must be SF Qualified SF Sandstorm - 7 East = Defense for Side Choice SF Taiga - 7 *** SF Village - 10 SF Water Treatment - 7 Steamroller - 10 Alpha = Defense for Side Choice Swamp Raid - 7 Urban Assault - 7 East = Defense for Side Choice Weapons Cache - 7 Weapons Cache SE - 8 Woodland Outpost - 7
*** brak tych map w 4vs4
- Overtime: Randomly Generated Maps: SF Dockside, Urban Assault Map Times: Same as specified for the Ladder. Map Format: Same as specified for the Ladder.
Player Guidelines
- można posiadać tylko jedno aktywne konto w twl-u, inaczej ban; - można grać tylko w 1 drużynie w danej grupie; - nowo dodany gracz nie może wziąć udziału w meczu już zaakceptowanym przez broniącą się drużynę zanim tenże dołączył do twl-a; - graczom nie wolno przeklinać, czynić uwag o charakterze rasistowskim lub seksualnym, drwić, nie okazywać szacunku i spamować "chat" komentarzami niezwiązanymi z meczem;
Team Management
- wymaga się by zgłosić przegraną lub match dispute w ciągu godziny od zakończenia meczu; - za oszukiwanie lub granie w różnych teamach chociaż jednego z graczy w drużynie założyciel teamu może zostać zbanowany Exclamation
Server Requirements
- serewer musi działać w zalecanej przez TWL wersji gry; - musi działać również najnowsza wersja Punkbustera; http://www.evenbalance.com/ - odpowiednia liczba slotów (liczba zawodników + 2 sloty dla adminów); - musi móc działać w trybie tournamentu; - upload serwera to minimum 512kbps; drużyny mogą się zgodzić na niższy standard, ale tym samym odbierają sobie prawo skargi w sprawie pingu i lagów (Teams can agree to a slower connection speed via match comms but in doing so they wave their right to dispute on grounds of high pings or lag); - admin serwera musi być dostępny przed i podczas meczu w razie złych ustawień lub zawieszenia się serwera; - serwer musi być zlokalizowany w Europie; drużyny mogą zgodzić się by grać na serwerze pozaeuropejskim, ale tym samym odbierają sobie prawo... (patrz wyżej); Użycie takiego serwera bez porozumienia z drugą stroną skutkuje walkowerem; dalsze takie próby - kary; - drużyny dzierżawiące serwer zapisujący logi muszą je przechowywać przez minimum 72 h;
Server Settings
Configuration Tab:
* Make Server Private: On * Game Password: Your Choice (must be posted in match comms) * Minimum Player Honor Level: 1 * Maximum Player Honor Level: 100 * Maximum Players: As high as your server allows * Maximum Admins: 2 * Auto-Balance Options: Never Auto Balance Teams * Game Play Mode: Force Live Fire Weapons
Rules Tab: * Enable Multiplayer cheats: Off * Show Death Messages: On**** * Rounds Per Match: 12 * Round Time Limit: Ladder Dependent * Spectator Rules: Players only first person view * Scoreboard Display Rules: Scoreboard always available**** * Disable Player Shadows=Checked * Friendly Fire Roe Limit: 150 * Kick Player for Early Roe: Off * Roe Violations Options: Ignore Violations**** * Idle Player Kick Minutes: Disabled * Idle Player Kick Rounds: 20 * HUD Options for Enhanced Difficulty: All Unchecked****
****Special settings exist for the SF Ladders.
Tournament Tab: * Match Name: TeamWarfare Match * League Name: TWL * Tournament Name: Ladder Name * Home “Team”: Defending team * Away “Team”: Attacking team * Require Team Passwords: On * “Home” Team Password: Team Choice (post in Match Comms if this is for opposing team) * “Away” Team Password: Team Choice (post in Match Comms if this is for opposing team) * Requested Pause length: 180 seconds * Swap Sides Every: 6 rounds * Swap Delay: 180 * Mission Planning time: Same as Live round time * Captain Request Delay: 30 Seconds * Delay Between Rounds: 15 seconds * Tie Breaking Rules: Allow Ties * Use Endex Rule: Off * Open All Weapons Slots: Off * Allow Team Captains: On * Random Side Starts: Off
- na serwerze musi działać PB, ale bez żadnych dodatkowych opcji poza PB screenshots; - CVAR checks/3rd Party Anti-Cheat Organization ban lists nie mogą być uaktywnione; - jeśli zawodnik z drużyny, do której serwer nie należy zostanie wyrzucony (kick out) przez jakieś dodatkowe opcje PB jego drużyna automatycznie wygrywa rundę, a on może ponownie wejść na serwer; - nie wolno używać żadnych dodatkowych programów, ani też skryptów spamujących konsolę wiadomościami;
Match Details
Setup (Mission Planning) Round
- Mission Planning musi zacząć się nie później niż 10 minut po wyznaczonym terminie meczu; pod warunkiem, że na serwerze jest co najmniej 1 gracz po każdej ze stron; - jeśli żaden zawodnik z jednej z dróżyn nie stawi się na serwerze w owym 10 minutowym terminie, drużyna przeciwna robi screenshota z F1 i listą graczy na CDC, następnie wnioskuje "no-show"; - w czasie setupu sprawdzamy: (i) czy wszyscy zawodnicy są na liście graczy i czy mogą brać udział w meczu; (ii) czy wszyscy są na CDC (alt+PageUp i alt+PageDown); (iii) liczbę rund i ustawienia HUD-a; (iv) kapitanowie muszą upewnić się, że Rounds Before Swap jest ustawione na 6 rund, i że cienie zostały wyłączone Exclamation ; (v) jeśli serwer mocno laguje (extremely laggy for multiple players on a team): konsola/stat net i robimy screenshot; następnie omawiamy problem z przeciwnikiem; jeśli nie sprawdzimy tego, co wyżej zostało wyszczególnione, z momentem rozpoczęcia granej rundy (live round) tracimy prawo do dyskusji na ten temat; - podczas Mission Planning drużyny mogą strzelać i rzucać granaty wyłącznie Exclamation na ich spawnie; sugeruje się by (is encourage) drużyna przeciwna pozostawała poza tym obszarem; - kapitanowie muszą dać "ready" w Tournament Panel nie później niż 5 sekund po zakończeniu Planning Round; - zrobienie obiektu w czasie Mission Planning grozi utratą rundy (to w ogóle możliwe Question );
Live Rounds
- podczas pierwszej rundy należy sprawdzić: (i) czas rundy (ii) obserwator (spectator) tylko w 1 osobie (iii) inf o zginięciach włączone (wyłączone tylko w SF Ladder) - w razie błędnych ustawień należy i można je zgłosić tylko w 1 rudzie; jeśli zauważymy to później = bryndza na własne życzenie; - po 6 rundach, przed Mission Planning drużyny mają prawo do 3 minutowej przerwy; - w razie remisu jest dogrywka na wylosowanej przez system mapie (urban lub doki), chyba że teamy zgodzą się na zmianę mapy; - stronę w dogrywce wybiera drużyna broniąca się; - po 12 rundach drużyny mają prawo do 5 minutowej przerwy, niemniej jednak między końcem 12 runowego pojedynku, a początkiem Mission Planning w dogrywce nie powinno minąć więcej niż 10 minut;
Match Play Potential Issues
- jeśli na czas meczu oba serwery w CDC są niedostępne obowiązuje następująca procedura: (i) mecz rozgrywany bez CDC (oba teamy muszą się na to zgodzić Exclamation ) (ii) Kill the match (oba teamy muszą się na to zgodzić Exclamation ) jeśli nie ma zgody na powyższe, wówczas: (iii) zmiana terminu meczu - jeśli nie działa autoryzacja lub PB "kopie" większą liczbę graczy - mecz jest przekładany; - w razie zawieszenia się serwera runda jest dogrywana w pełnym czasie z pełną liczbą zawodników (ci, którzy zginęli popełniają samobójstwo początkiem rundy - jak przystało na wojowników Razz ); - rozgrywana runda nie może być przerwana jeśli nie zgodzą się na to oba zespoły; są 3 wyjątki od tej reguły: (i) & (ii) jeśli któryś z graczy nie "rodzi się" (nie zostaje zespawnowany - sic!) lub ma Critical Error, a gracze poinformują o tym drugą drużynę w ciągu pierwszych 20 sekund rundy, druga strona musi dać "discard; jeśli tego nie zrobi przegrywa mecz; strona, która w takiej sytuacji prosiła o przerwanie meczu musi zrobić stosowne screenshoty i poinformować drugą drużynę, że opuszcza mecz celem zgłoszenia dyskusji w tej sprawie; gdyby jednak mimo braku discarda postanowili dograć mecz odbierają sobie prawo do zgłoszenia "match dispute"; (iii) dotyczy braku obiektów na mapach, gdzie się one zmieniają (no objective spawning on maps with a moveable objective) - procedura jak wyżej;
Match Results Reporting
- drużyna wygrywająca w Match Comms zapisuje końcowy wynik meczu; - przegrywający zobowiązany jest zaraportować przegraną w ciągu 1 godziny od zakończenia meczu lub złożyć Match Dispute - w przeciwnym razie grożą kary (patrz: Penalties for Rules Infractions)
Match Dispute Filing
Dispute Type Choices
Bug Exploit - najpierw przeczytaj rozdział Cheating; - należy wyszczególnić który przeciwnik i jakiego buga użył, a także określić czas (np. w której rundzie); by tego dowieść - konieczne demo;
Cheating - najpierw przeczytaj rozdział Cheating Exclamation ; - należy określić czas, rodzaj zdarzenia (np. w 3 rundzie gracz X zabił gracza Y jednym burstem przez smoke'a); demo Exclamation
Invalid Server - nie można składać zażalenia z tego powodu po zakończonym meczu; - patrz: Server Requirements i Server Settings
No Show - upewniamy się co do daty i godziny; - sprawdzamy match comms; - screenshoty
Smurfing - patrz: Smurfing;
Unsportsmanlike Conduct (niesportowe zachowanie) - naruszenie poniższego regulaminu podczas meczu lub w match comms "graczom nie wolno przeklinać, czynić uwag o charakterze rasistowskim lub seksualnym, drwić, nie okazywać szacunku"; - wymagany screenshot;
Dispute Filing Procedures
- podajemy rodzaj i stosowne dla niego informacje - patrz wyżej; - należy poinformować przeciwną drużynę o zakwestionowaniu meczu i podać przyczynę (np. złożyliśmy "no show" bo was nie ma, ale pownie i tak tego nie przeczytacie, ponieważ was nie ma Razz ) - należy mieć dowody Exclamation - screeanshoty i dema;
Additional Dispute Processing Information
- za wyjątkiem przypadków wyszczególnionych w Match Details nakazujących natychmiastowe opuszczenie serwera należy starać się dograć mecz; - wszelka komunikacja z adminem (za wyjątkiem przesyłania dowodów) powinna odbywać się za pośrednictwem Match Comms; - wypełniając "cheating/sportsmanship" nie wolno odpowiadać na jakiekolwiek komentarze drużyny przeciwnej - zajmie się tym admin; - po złożeniu protestu obie drużyny mają 24h na przygotowanie dowodów; w tym czasie drużyna będąca adresatem zażalenia może złożyć kontrprotest; - apelacja do głównego admina musi zostać złożona w ciągu 48h od zakończenia dispute match;
Substitutes/Dropped Players
Penalties for Rules Infractions
|